5 VIII

Powrót do Sativoli nie wyglądał tak, jak się tego spodziewałam, o nie.
Przede wszystkim, nie było już bariery, nadającej niebu fioletowy odcień. A kiedy Laderic zamarł przy oknie z przerażeniem na twarzy, podeszłam, by również wyjrzeć, a wtedy okazało się, że nie ma również pałacu. W jego miejscu rozciągał się spory, głęboki krater...
No dobrze, wyglądało to poważnie. Niepokojąco. Niemniej tym razem to ja musiałam być optymistką i wbijać Ladericowi do głowy, że nie, na pewno nie zastaniemy tam w dole stosu zwłok. I nie, nie dlatego, że wszyscy rozsypali się w pył. Cóż za nagła odmiana.
Gdy wylądowaliśmy i opuściliśmy pokład sferolotu, podjechało do nas trzech Jeźdźców Słońca. Zsiedli ze swych białych rumaków i podeszli, a na ich obliczach malowała się troska.
- Długo czekaliśmy - przemówił jeden z nich.
- Jak długo? - zapytała Lona, z przyzwyczajenia obejmując dowodzenie. Elf obejrzał ją sobie, jakby zastanawiając się, w jakiej kategorii ją umieścić; oględziny te wypadły pomyślnie.
- Właściwie od kiedy opuściła nas ta oto gwiezdna panna z towarzyszami - powiedział, tym razem kierując wzrok na mnie. - W noc po twoim wyjeździe wszyscy śniliśmy ten sam sen, a po nim mogliśmy już tylko czekać.
- Sen - powtórzyłam. - O czym traktował? I kogo rozumiesz przez "wszystkich"?
- Całą naszą szóstkę. Jego wysokość, arcymaginię i kapłana, który wcale nie był tym ukontentowany - zaczął wymieniać elf. - Panią Caranillę i kilkoro jej podwładnych... To oni udzielają nam teraz gościny.
- No dobrze. To nienajlepszy pomysł, stać i relacjonować w takim miejscu - zadecydowała Lona. - Powinniśmy raczej wybrać się do tej Caranilli, o ile oczywiście zechce nas przyjąć.
- Z pewnością - uśmiechnął się inny Jeździec. - Gdybyście wiedzieli, jak się radowała, mogąc nas wspomóc... Mówiła: "Teraz wreszcie czuję, że ten sojusz ma jakiś sens".

Przyznam, próbowałam przywołać wizję Caranilli sprzątającej i wprowadzającej ŁAD w jaskiniach krwiożerczych smoków, ale moja wyobraźnia ma swoje ograniczenia.
"Nefele" leciała powoli (jak na nią), za Jeźdźcami Słońca, a ja wyglądałam przez okno, znów doznając tego dziwnego wrażenia, że mogłabym tu przynależeć. Wolałam się jednak trzymać swoich ostatnich przeczuć i tęsknoty. Jak bardzo niedorzecznie to brzmi - trzymać się tęsknoty? Ona jest moim motorem napędowym od kiedy pamiętam, choć przyczyny miała różne przez wszystkie moje życia. Pasuje to do tak niedorzecznego stworzenia jak ja.
- No i dolecieliśmy - zauważyła Djellia, siedząca obok mnie. Od czasu opuszczenia Wędrującej Ciemności traktowała wszystko ze zwykłą sobie pogodą, jakby nic się jej nie przytrafiło. Jakby nie miała się nad czym zastanawiać. Ja się dla odmiany zastanawiałam za troje, ale dotąd nie mogłam się zmusić by kogokolwiek zapytać...
Ale czy nie jest tak, że z rozmysłem odwlekam punkt kulminacyjny tego zapisku? A to bełkotliwe przemyślenia, a to zamieram nad kartką z piórem, które mi zaraz zaschnie...
Po dotarciu na miejsce byłam gotowa pogratulować Caranilli zwycięstwa nad moją wyobraźnią. Jej goście mieli naprawdę imponującą siedzibę, oddzieloną magią (wkład Muirenn?) od smoczych. Może i daleko jej było do srebrzystego przepychu Alkhai Golt czy kryształowych grot w górach Fe'Xil, ale, do licha, na wojnie się nie wybrzydza! Naprawdę, nawet Oswin nie wybrzydzał.
Caranilla wyraźnie miała ochotę wciągnąć mnie w rozmowę, ale koniec końców dopadła ją Lona, chcąca się dowiedzieć o co w tym wszystkim biega od kogoś kompetentnego, kto był na miejscu. Dla mnie priorytetem było znalezienie J i na szczęście nie musiałam się wysilać. Dziewczynka wyjrzała zza skalnej ściany, otaksowała wzrokiem zały nasz tłumek i wreszcie skinęła na mnie konspiracyjnie.
- Gdzie podziałaś moich chłopaków? - zapytała na wstępie. - Wiesz jak by się teraz przydali w swoim własnym świecie? Nawet Shyamowi marzy się ich powrót, choć udaje, że nie.
- Powinni gdzieś tu krążyć - rozejrzałam się. - Ostatnio latają głównie w postaci niematerialnej i nie mogą się nacieszyć tą ciągłą rywalizacją.
- Jakie to słodkie... No nic, dorwę ich później. Teraz chodź, poknujemy trochę w spokoju, bo tu za duży zgiełk.
Knucie chwilę poczekało; najpierw po dziecinnemu biegałyśmy po skalnych korytarzach, zaglądając we wszystkie zakamarki (w pewnej chwili przyłapałam się na wypatrywaniu skarbów). Dopóki w jednej z wnęk nie trafiłyśmy na Muirenn i Laderica... Całowali się w najlepsze, spleceni w artystyczną mozaikę, i wcale się nie przejęli, że podglądają ich dwie wścibskie pannice.
- A prorokowałeś, że będzie robić ci wyrzuty - przypomniałam kronikarzowi, wzdychając w duchu, że jednak będę sama w swej niedoli, gdy już przyjdzie co do czego.
- Później - zapowiedziała Muirenn z uśmiechem zadowolonego kota. - Niech on mi najpierw pokaże jak bardzo się cieszy.
- Najpierw to możesz opowiedzieć Miyi, skąd ten cały bałagan - zaproponowała słodko J. - Mnie tu wtedy nie było, nie chcę być źródłem informacji z drugiej ręki.
- Ja? Ja zawaliłam sprawę na całej linii - czarodziejka westchnęła i wyplątała się z ramion Laderica, ale ten nie wypuszczał jej dłoni ze swojej. - Jestem w swojej własnej niełasce. Powinnyście porozmawiać z elfami.
- Myślałam, że nie darzysz ich sympatią - zmarszczyłam brwi.
- Sympatie sympatiami, a to właśnie im w dużej mierze zawdzięczamy życie. Im i Caranilli.
- Co takiego zrobili?
- Chyba powinnam opowiedzieć od początku. Możecie oboje wyjąć coś do pisania, pismaki przebrzydłe - Muirenn uśmiechnęła się kwaśno. Nie dane nam jednak było notować na bieżąco, bo w trakcie relacji zrobiliśmy sobie spacer po grotach. Pisanie w ruchu to zdecydowanie chybiony pomysł.
- Otóż pojawił się ten sam dzieciak z elfem, którzy poprzednim razem towarzyszyli młodemu Edlinowi - zaczęła arcymagini. - Roztrzaskali moją barierę jakby to była szklana butelka.
- Młodemu Edlinowi? - J zamrugała niepewnie.
- Księciu Aethelredowi - wyjaśniłam. - Ale książę opuścił znane wam światy i mogę się tylko domyślać, co to oznacza.
- A co może oznaczać?
- Że jest jakiś sposób, by przemieszczać się między rzeczywistościami.
- O, to mi coś przypomina! - ucieszyła się dziewczynka. - Byłam wczoraj popatrzeć na tego twojego smoczka i przypadkowo dotknęłam kryształu, w którym on śpi...
- Może i jesteś najpotężniejszą istotą w tym świecie - syknęła Muirenn. - ale sama życzyłaś sobie, żebym opowiadała. Tak?!
- Ee, tak. Już milknę, już.
- Wyśmienicie. Elf, jak się wydawało, poszukiwał Thanderila i Jeźdźców Słońca. Tego pierwszego oczywiście nie znalazł, ale wdał się w walkę z pozostałymi i przegrał.
- Nie dziwota - mruknęłam. - Sześciu na jednego...
- To była bardzo wyrównana walka - sprostowała czarodziejka. - Tamten miał ze sobą dziwaczne urządzenie, które dawało mu pewną przewagę.
- Na trzy, zgadujemy, co to było? - uśmiechnęła się do mnie J. - Inna rzecz to co elfy mają wspólnego z Dzieckiem Chaosu. Zazwyczaj są wredne, w porządku, ale żeby chaotyczne...?
- Z tego, co wiem, dwóch takich dostało w swoje ręce pokaźny zapas lilijek - wytłumaczyłam. - To cała historia, w której skład wchodzi wątek naukowy, miłosny, zbrodnia i przerost ambicji...
- Ale ten osobnik nie wyglądał jakby miał zaraz wybuchnąć śmiechem i wyłuszczać swoje chore plany jeden po drugim - zauważył słusznie Laderic. - Przynajmniej nie kiedy widzieliśmy go w Wędrującej Ciemności.
- Tu też nie - przyznała Muirenn. - Wydawał się raczej zdesperowany. I w końcu poddał walkę z Jeźdźcami Słońca.
- A co takiego zrobiła Caranilla? - zainteresowałam się.
- Akurat gościła w pałacu ze swoją świtą, kiedy uroczy chłopczyk uznał, że chce się pobawić - odpowiedziała czarodziejka. - Ochronili nas swoją magią, a potem Caranilla wyleciała do niego i mówiła coś o Aethelredzie i o Chaosie. Nie wiem co dokładnie, ale poskutkowało. Smarkacz tylko zniszczył pałac, zgarnął towarzysza i zniknęli.
- A mnie akurat wtedy nie było - zmartwiła się J. - Siedziałam u Wiosenki i zostawiłam jej Kulfona, bo mi psuł dobre wrażenie. A potem przyleciałam tutaj i zastałam bałagan...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz